Biciklistička avantura kroz Vojvodinu: Ogroman potencijal nedovoljno iskorišćen

Share

Srbija se nalazi na mapi međunarodne biciklističke mreže EuroVelo, ali da li koristi svoj puni potencijal? EuroVelo, evropska mreža biciklističkih ruta, danas broji 19 trasa koje se prostiru na preko 70.000 kilometara, povezujući čitav kontinent. Ove rute su namenjene i cikloturistima i lokalnom stanovništvu, a njihov značaj nije samo u sportskom i rekreativnom smislu, već i u ekonomskom – procenjuje se da EuroVelo godišnje generiše 42 miliona putovanja i donosi 5 milijardi evra prihoda.

Iako su tri EuroVelo rute prisutne u Srbiji – EV6 (Dunavska ruta), EV11 (Istočnoevropska ruta) i EV13 (Put Gvozdene zavese) – naša zemlja još uvek nije u potpunosti iskoristila potencijal ovog vida turizma. Biciklističke staze su retke, signalizacija nedovoljna, a prateća infrastruktura gotovo nepostojeća.

Vojvodina, kao regija poznata po ravničarskim predelima i velikom broju biciklista, ima ogroman potencijal za razvoj biciklističkog turizma. Strategija razvoja turizma Srbije (2025-2035) prepoznaje cikloturizam kao važan segment održivog turizma, a Regionalni prostorni plan AP Vojvodine biciklizam svrstava među ključne vidove turizma specijalnih interesa.

Međutim, u praksi, situacija je drugačija. Osim delimično obeleženih ruta duž Dunava, ozbiljna infrastruktura gotovo da ne postoji. Biciklisti često koriste magistralne puteve bez zaštite, a nepostojanje signalizacije otežava kretanje turistima iz inostranstva.

„Vojvodina ima idealne uslove za biciklistički turizam, ali na terenu su problemi očigledni. Ne postoje povezane biciklističke staze, a smeštaj i ugostiteljski objekti retko su prilagođeni potrebama biciklista“, kaže Marinko Bojić, dugogodišnji biciklista i promoter cikloturizma iz Novog Sada.

Marinko Bojić

Marinko Bojić

„EuroVelo mreža nije samo turistička atrakcija, već i ogroman ekonomski potencijal. Biciklistički turisti troše u proseku 50 do 70 evra dnevno, a biciklizam doprinosi održivom turizmu i zaštiti životne sredine. Ako želimo da idemo u korak sa Evropom, vreme je za konkretne korake“, ističe Bojić.

Za sada, Srbija se i dalje nalazi u začelju Evrope kada je reč o biciklističkoj infrastrukturi. Iako potencijal postoji, pitanje je – hoće li ga nadležni prepoznati i iskoristiti?

Leave A Reply